Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

LOGO

 

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Monday, February 28, 2011
27 Feb 2011. HULU LANGAT. Para guru daerah Hulu Langat hari ini dikejutkan dengan berita pemergian seorang pegawai PPD, beliau ialah Almarhum YM Raja Azman, mantan penjawat Pegawai Pendidikan Pencegahan Dadah sekolah-sekolah daerah Hulu Langat.

Penulis mendapat info seperti ini. Jam 10.00 pagi, semasa menunggang motosikal berkuasa tinggi bersama rakan-rakan di Bentong Pahang, motosikal yang dinaiki arwah telah berlanggar dengan sebuah lori besar sehingga jasadnya terperosok masuk dibawah lori berkenaan.


Jam 5.00 petang, jenazah dibawa ke tanah perkuburan Islam Sungai Lalang, Semenyih. Bersemadinya jasad yang telah banyak membantu pencegahan penyalahgunaan dadah di daerah kami ini. Al-Fatihah untuk beliau selagi kita masih mengingatinya. Semoga pihak keluarga nya dapat menerima pemergian yang secepat ini dengan redha. Amin.Sesungguhnya Allah Taala telah berfirman, "Adakah manusia meng"

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive