Saturday, February 26, 2011

Tebus Dosa

SEPANG.Hari ini mengejar lokasi pembayaran saman, jam 7.30 dah menunggu di Pejabat Pos Nilai, rupa-rupanya tak buka hari ni.Terpaksa lah menelefon IPD Sepang, nasib baik disana buka.

Saya baru bayar untuk 3 buah kenderaan.. Ada 1 lagi yang tak dibayar.
Buat salah didunia ni lebih kurang buat dosa jugak, dalam komputer tak hilang-hilang kesalahan tu walau bertahun-tahun, walau kita sendiri dah lupa. Ia tetap ada. Begitu jugak lah dalam buku catatan raqib dab 'Atid. Dosa-dosa kecil dan besar kita sesama manusia, dengan orang bawahan dan sebagainya, tetap ada.

Walaupun anak buah kita didunia, diam tidak melawan, sedang dia merasa dizalimi, itu tidak bererti kita tidak berdosa. Tunggulah surat saman nya di akhirat nanti.
..
Semalam, saya ke Plaza Low Yat, nak mudahkan urusan selama ini tak ada mesin pencetak dalam bilik ubk, sejak posting 2005, inilah kali pertama beli printer. Kalau tidak, asyik naik turun pejabat nak print sehelai dua.
hehe., Buletin Bimbingan bulan 2 dah siap diprint. Siap berwarna lagi, tapi tak boleh nak rezo. Terpaksa tempel disini sajalah.
...
Ni dia mesinnya, hanya untuk print, tidak boleh scan, lebih baik untuk print berwarna, cikgu-cikgu yang nak tumpang print, sila datang atau emelkan pada saya, percuma..
 

1 comment:

  1. wahh! da ade printer baru!

    mslh printer, mmg jd mslh pd stp guru di Malaysia ni kan...huhu...

    ReplyDelete