Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

LOGO

 

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Saturday, March 5, 2011
Anda nampak ruang komen fb sebelah kiri blog saya ini? Haah, sebelah kiri, ramai yang teruja ingin memilikinya, namun tak jadi-jadi, saya sendiri sebelum ini sudah puas mencuba dan sudah pun berhenti dari mencuba, namun entah semangat ingin mencuba datang lagi, apalagi, cubalah lagi dan akhirnya jadi.

Baiklah, saya akan menurunkan sedikit pengetahuan ini, untuk kawan-kawan yang ingin memasangnya di blog anda.

Ikuti langkah-langkah ini.

Yang pertama sekali, untuk mudah cerita, anda layari blog saya, http://norish77.blogspot.com/ untuk mendapatkan alamat aksesori tambahan ini.

1. Klik pada perkataan Comment Social Plugin yang ada sebelah kiri. Tulisan ini terletak paling bawah kotak komen.

2. Satu window baru terbuka, anda pegang tetikus dan skrol ke bawah, dapatkan tulisan Comment. Klik. (Lihat gambar sebelah)






3.Kemudian akan muncul kotak seperti gambar 2, anda perlu mengisi nama blog anda, contoh http://norish77.blogspot.com/ letakkan tanda / di hujungnya. Jika anda menulis http://norish77.blogspot.com sahaja, sebelum ini muncul arahan supaya anda mengisi tanda itu, untuk latest, saya kurang pasti apakah ia masih memerlukan tanda seperti itu.

Number post, anda boleh letak -10.

Width ialah lebar kotak ialah dalam blog anda, jika saiz 500 memang tak muat, sebab ruangan yang ada dalam blog hanya 250 sahaja. Jadi anda boleh ubah dari 500 kepada 225, jika selepas ini anda rasa lebih besar, boleh kecilkan lagi menjadi 200 atau kurang, pun begitu jika kelihatan agak kecil, anda boleh mengubah angka tersebut.

Klik Copy Code... salin code yang diberikan dan kini anda boleh paste kod tersebut didalam blog anda.

Sila pilih Design, kemudian pilih HTML/JavaScript seperti dibawah.

Kotak seperti ini akan muncul
Paste disini, klik save dan anda kini boleh melihat hasilnya, sila klik view.

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive