Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

PANDUAN MENGISI DATA PSIKOMETRIK

1. BUKA WEB EPKM.MOE.GOV.MY 2. KLIK GURU KAUNSELING 3. PILIH TAHUN PERTAMA 4. TURUN KE BAWAH SEKALI, KLIK DOWNLOAD LAKUKAN UNTUK SEMUA TAHUN...

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Wednesday, March 23, 2011
Alhamdulilah, saya dan En.Hafney telah menyampaikan ceramah Pencegahan Penyalahgunaan dadah di SK Bukit Rimau. Ketika pengacara majlis menjemput Pak Cik, beliau sedang menerima panggilan telefon dari HKL. Seorang penagih (HIV) telah meninggal, mualaf, tiada siapa yang sanggup menerimanya, Pak Cik diminta menguruskan mayat itu.

Usia baru 50, masih bujang, mati tanpa ada keluarga di sisi, itulah realiti yang berlaku pada kebanyakkan penagih dadah.

Murid yang mengikuti ceramah hari ini terdiri dari tahun 4 dan 5. Ceramah saya berkisar bahaya dadah, kesannya ke atas pengguna, berserta dengan gambar-gambar video dan kisah-kisah penagih semasa.

Pak Cik Hafney bercerita kisah lampaunya... 15 tahun dalam dunia penagihan dan akhirnya bagaimana dia pulih. Satu perjuangan yang cukup berat.

UPDATE




Pak Cik Hafney menyusul

Guru Kaunseling..Puan Hjh Laila

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive