Monday, April 11, 2011

Hebatnya Manusia...Lantaran Hebatnya Allah Taala

Ketika Allah Taala mencipta gunung-ganang yang besar, merasa hairanlah akan Malaikat, lalu bertanya, Ya Allah, adakah makhlukMu yang lebih hebat dari gunung ini? Ada… jawab Allah, Aku ciptakan batu, batu lebih keras dari tanah gunung, Ya Allah, adakah makhlukMu yang lebih besar dari batu? Ada…Aku ciptakan besi, besi boleh memotong batu yang keras.

Bertanya lagi Malaikat, Ya Allah, adakah yang lebih hebat dari besi? Ya..ada, Aku ciptakan api, api boleh mencairkan besi. Ya Allah, adakah lagi yang lebih hebat dari api? Ada, Aku ciptakan air, air boleh memadamkan api. Ya Allah, adakah lagi makhlukMu yang lebih gagah dari air? Ada, Aku ciptakan angin, angin boleh menolak air, sehingga boleh terjadi tsunami.

Ya Allah, adakah makhlukMu yang lebih hebat dari angin? Ya, ada.. Aku ciptakan manusia. Manusia boleh membuat segala-galanya, kerana Aku berikan dia OTAK.

Burung boleh terbang kerana ada sayap, manusia pun boleh terbang walau tak ada sayap. Hebat kan? Macam mana cikgu? Ya.Manusia ciptakan kapal terbang.

Manusia tengok ikan di air, tenggelam timbul, tapi tak mati-mati, dia pun ingin ikut sama menikmati keindahan alam didasar lautan biru, lalu diciptanya kapal selam.
Begitulah hebatnya manusia, Tuhan berikan otak.
 

No comments:

Post a Comment