Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

PANDUAN MENGISI DATA PSIKOMETRIK

1. BUKA WEB EPKM.MOE.GOV.MY 2. KLIK GURU KAUNSELING 3. PILIH TAHUN PERTAMA 4. TURUN KE BAWAH SEKALI, KLIK DOWNLOAD LAKUKAN UNTUK SEMUA TAHUN...

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Sunday, April 10, 2011
Baru balik dari Ladap, tengah berehat, kawan saya, Amir, dari SK Taman Rakan, hubungi ajak ke kampungnya, dia nak balik ke Kampung Guai, Temerloh, lama tak menjengok orang tua. Sekejap..nak tanya famili dulu, tak kan nak tinggal.

Rupanya orang rumah saya mahu juga ikut, apalagi,. terus call semula Cikgu Amir, dan jam 5 kami memulakan perjalanan ke Temerloh.

Saya ada seorang rakan di sini, dulunya dia bersekolah di Sk Padang Garong,namanya Hafizan Abdul Rasyid, jika dalam kelas selalu bercerita tentang sungai Temerloh. Apabila masing-masing membawa haluan ke sekolah menengah, sampai sekarang, saya tak temui dimana Hafizan berada. Orangnya putih, tak tinggi dan tak rendah, rendang. Kalau sesiapa mengenalinya, tolong maklumkan pada saya.

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive