Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

PANDUAN MENGISI DATA PSIKOMETRIK

1. BUKA WEB EPKM.MOE.GOV.MY 2. KLIK GURU KAUNSELING 3. PILIH TAHUN PERTAMA 4. TURUN KE BAWAH SEKALI, KLIK DOWNLOAD LAKUKAN UNTUK SEMUA TAHUN...

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Thursday, April 7, 2011
Terima Kasih pada pentadbir dan guru-guru SK Kuala Pomson kerana menerima kehadiran saya hari ini. Seramai 60 orang pelajar menerima syarahan saya hari ini yang bertajuk, kepimpinan.

Kelebihan menjadi pemimpin di dunia dan akhirat.Antaranya, akan dijemput paling awal menduduki dibawah naungan Arasy. Ramai antara pengawas yang cemerlang dalam peperiksaan. Lihatlah dalam senarai 5A. Rata-rata dari golongan pengawas kan.

Awalnya, ketika dijemput memegang mikrofon, saya berasa agak geram dengan beberapa orang murid dibelakang yang seperti endah tak endah, macam tak berapa seronok dengan majlis ni, apalagi, saya gunalah sepenuh tenaga untuk memanggil minat mereka mendengar.

Antaranya, buatkan satu permainan, dengan memilih beberapa orang yang tak berapa gembira tadi untuk menyertai permainan ini. Alhamdulillah, lepas tu, dah tak nampak yang duduk senget2 kat kerusi.
http://norish77.blogspot.com/2011/04/sekali-di-sk-kuala-pomson.html
Pengawas SK Kuala Pomsom, Hulu Langat

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive