Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

PANDUAN MENGISI DATA PSIKOMETRIK

1. BUKA WEB EPKM.MOE.GOV.MY 2. KLIK GURU KAUNSELING 3. PILIH TAHUN PERTAMA 4. TURUN KE BAWAH SEKALI, KLIK DOWNLOAD LAKUKAN UNTUK SEMUA TAHUN...

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Wednesday, May 4, 2011
Untuk pertama kali saya berpeluang memberikan ceramah di Bandar Baru Bangi, tepatnya di Surau An-Nur (berhampiran rumah Dato Dr Harun Din). Tajuk ceramah Pencegahan Penyalahgunaan Dadah.

Manusia yang kehilangan arah tujuan hidupnya, akan terlonta-lonta di buai arus dunia, tidak menyedari masa terus berlalu dan akhirnya satu masa, kita akan pergi jua. Manusia yang ingat benar akan hal ini, akan terbentuklah satu lingkungan yang tebal diluar dirinya, sehingga yang fahsya dan mungkar tidak bisa menerobos masuk.

Justerum bentengilah diri dengan AGAMA, nanti didalamnya ada IMAN dan TAQWA. Indahnya hidup akan terasa, manisnya hidup beragama akan rasakan dan diresapi. Hanyut dalam lautan kasih dan rindu pada Tuhannya.

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive