Edidik

Edidik

Inspirasi Nurani

Mensyukuri hari ini, mengikhlaskan apa yang telah berlaku.

Featured post

Versi 14

 

Blog Archive

Thursday, June 9, 2011
Seorang jiran berkata, kenapa tak bagi tau awal nak balik kampung, kalau tak, saya pun nak ikut, saya suka pergi Kelantan.

Sebelum balik, van saya menghadapi masalah penghawa dingin yang tak dingin-dingin, bawa ke kedai, akhirnya compressor terpaksa diganti, itu pun dengan yang rekon, tup tup habis jugak RM700.00.

Sebelumnya, stereng bergegar, bawa ke kedai tayar, tayar dah bengkak katanya, pun saya ganti kedua-dua belah. Akhirnya, satu masalah lagi, NGV tak boleh berfungsi, asal saja tukar suis dari minyak ke NGV, pasti lemah dan tak boleh jalan.

Kawan bawa teksi kata, bawak lah pergi ABEX di Bandar Baru Bangi, itu pakar NGV. Hmmm...sampai sana, dia pun tak tahu. You pasang mana dulu ? Kuala Lumpur saya jawab. You bawa pergi sana lah.

Sampai sana, sekejap je Kahar main suis itu ini, nah pergi isi Gas... lepas isi, ok je..berapa kena bayar? RM10.00 dah.

Kalau tuan-tuan nak pasanh NGV, saya syorkan dengan anak Melayu kita ni, Kahar namanya, dulu dia di Kampung Baru, sekarang pindah kat Batu Caves. Anda tau berapa kos saya upah dia pasang tong dan setting ? RM250.00 Sahaja. Akhirnya saya boleh pulang, walaupun diam-diam wang sudah banyak habis. Tak pe lah, nanti saya ganti itu wang....bukan wang saya tu.

1 comment:

  1. Assalamualaikum. Boleh tak tuan berikan alamat atau no hp en Kahar.terima kasih.

    ReplyDelete

Search This Blog

Reminder

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.
=============
26-6 Mesy HEM
29-6
1. Mesyu Koko Kali 3
2. Hub Shamen, Beri Link Psikometrik
==================

Promosi untuk 30 orang, Emel baru dengan Drive Unlimited, Hanya RM45 sahaja.

namaanda@mail.gurukreatif.net
atau
namaanda@gurukreatif.net

Ibrah Dari Al-Quran

Al Baqarah : 72
Hendaknya seorang pencari ilmu lebih memerhatikan kandungan makna di sebalik kisah, bukan kepada para pelaku kisah

Mutiara Kata

Mutiara Kata

Nukilan Nurani

Nukilan 3


Manfaatkan persamaan dan
uruskan perbezaan
Akan terhasillah keserasian dan keindahan

Setiap kesulitan tetap akan muncul kemudahan.
Sabar menerbitkan keindahan
Kelapangan akan datang setelah kesusahan.
3@2016


Followers