Thursday, June 9, 2011

Kos Pasang NGV Hanya RM250.00

Seorang jiran berkata, kenapa tak bagi tau awal nak balik kampung, kalau tak, saya pun nak ikut, saya suka pergi Kelantan.

Sebelum balik, van saya menghadapi masalah penghawa dingin yang tak dingin-dingin, bawa ke kedai, akhirnya compressor terpaksa diganti, itu pun dengan yang rekon, tup tup habis jugak RM700.00.

Sebelumnya, stereng bergegar, bawa ke kedai tayar, tayar dah bengkak katanya, pun saya ganti kedua-dua belah. Akhirnya, satu masalah lagi, NGV tak boleh berfungsi, asal saja tukar suis dari minyak ke NGV, pasti lemah dan tak boleh jalan.

Kawan bawa teksi kata, bawak lah pergi ABEX di Bandar Baru Bangi, itu pakar NGV. Hmmm...sampai sana, dia pun tak tahu. You pasang mana dulu ? Kuala Lumpur saya jawab. You bawa pergi sana lah.

Sampai sana, sekejap je Kahar main suis itu ini, nah pergi isi Gas... lepas isi, ok je..berapa kena bayar? RM10.00 dah.

Kalau tuan-tuan nak pasanh NGV, saya syorkan dengan anak Melayu kita ni, Kahar namanya, dulu dia di Kampung Baru, sekarang pindah kat Batu Caves. Anda tau berapa kos saya upah dia pasang tong dan setting ? RM250.00 Sahaja. Akhirnya saya boleh pulang, walaupun diam-diam wang sudah banyak habis. Tak pe lah, nanti saya ganti itu wang....bukan wang saya tu.
 

1 comment:

  1. Assalamualaikum. Boleh tak tuan berikan alamat atau no hp en Kahar.terima kasih.

    ReplyDelete