Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

JOM BELAJAR BERGURU

SELALUNYA MEMBACA DAN BELAJAR, JAUH BEZA, MEMBACA HANYA MENATAP, ADAPUN BELAJAR, KITA MENATAP, MENDENGAR DAN MELIHAT, DAYA INGATAN AKAN MENI...

Admin Blog

Admin Blog
Norish

Blog Archive

Thursday, March 8, 2012
Wal aakhiratu khairun laka minal uula.Dan akhirat itu lebih baik bagi mu dari yang pertama (dunia). Allah Taala mencipta 100 rahmatNya. 1 rahmatNya diberikan kepada semua penghuni dunia, kepada manusia, haiwan, jin dan tumbuh-tumbuhan, sehingga berkasih-sayang antara mereka. Tiada sang harimau marahkan manusia apabila anaknya diganggu, melainkan kerana Rahmat Allah Taala.
99 Rahmat tuhan akan tuangkan kepada manusia di akhirat kelak. Segala yang didunia ini akan sirna. Ianya bersifat fana.Tiada kekal abadi. Syurgalah tempat kembali kita yang abadi lagi bahagia. Malang jika bukan syurga lokasi penetapan kita.

Ayuhlah...berlumba-lumba menuju ampunan dan rahmatNya. Yang luasnya seluas langit dan bumi.

Update

Terima Kasih Ya Allah atas kesedaran yang Engkau limpahkan, disaat air mata masih lagi berguna buat kami. Kami sedar, lambat atau cepat, kami pasti dibawa kepadaMu, disaat air mata sudah tiada gunanya lagi.

0 comments:

Post a Comment

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.