Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

JOM BELAJAR BERGURU

SELALUNYA MEMBACA DAN BELAJAR, JAUH BEZA, MEMBACA HANYA MENATAP, ADAPUN BELAJAR, KITA MENATAP, MENDENGAR DAN MELIHAT, DAYA INGATAN AKAN MENI...

Admin Blog

Admin Blog
Norish

Blog Archive

Saturday, June 16, 2012


Allahyarham Tan Sri P.Ramlee melagukan "oh dunia ibaratnya roda...naik turun tiada hentinya" Ada tikanya kita berada di zon selesa, zon bahagia, dan adakalanya kita berada dalam suasana yang sangat tidak enak. 

Ketika itu, ada masanya manusia pun sudah tidak  peduli kita lagi, tiada yang mahu ambil tahu, apa lagi mahu memahami dan membantu.

Lantaran itu, kita hanya punya doa sebagai pertalian tunggal kita dengan tuhan.

Berdoalah, semoga doa kita didengari. Mohon ampun dosa-dosa, mungkin dosa-dosa kita yang membuat hidup kita mencengkam. Kerana dosa kita juga menyekat rezeki dari Tuhan.
Kita datang ke dunia, keluar perut ibu seorang diri, mengembara seorang diri dan akan dikembalikan pada Nya seorang diri. Juga akan dibangkitkan seorang diri. Berdepan tanpa penolong. 



0 comments:

Post a Comment

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.