Edidik

Edidik

Inspirasi Nurani

Mensyukuri hari ini, mengikhlaskan apa yang telah berlaku.

Featured post

ERPH BNK 2020 | Unit Kaunseling Sekolah

Blog Archive

Saturday, June 9, 2012
Salam Motivasi Hujung Minggu,

Apa khabar semua, cuti panjang kata orang bila balik kampung macam balik raya. Nak-nak menghala ke Timur. Maklum jalannya tak ada HighWay. Jalannya masya Allah jem.Pernah waktu balik ke Kuala Lumpur, saya melalui jalan Gua Musang kemudian Cameron Highland, turunnya di Simpang Pulai...wah...jalannya dah penuh kenderaan.

Tempat berhenti pula tiada tempat solat. Nama je Negara Islam. Tempat berhenti tak ada tempat solat khusus. Tempat makan dan buang air ada pulak. Nampak sangat penting makan dan buang tu kan. Urusan solat? Masing-masing.... Bagi yang iman nipis....alahai...kebarailah solat dia tu. Macam-macam alasan la, nak jamak lah, nanti la, seluar kotor lah.Padahal.... tahu ke dia, apakah umur nya akan tersisa lagi untuk akan datang. Itulah orang iman nipis.Rasa macam usia dia panjang.Tak sedar umur ini, bila-bila masa boleh dijemput tuhan.

Ada orang tengah main badminton, tengah main bola, tengah tengok TV... tau-tau...hilang nyawanya.

Sesungguhnya Solat itu Berat untuk dikerjakan... kecuali oleh orang-orang yang khusyu' hatinya.

Barangsiapa meninggal solat secara sengaja, maka dia telah kufur terang-terangan. dan 

Ananymos :  Maafkan saya, saya rasa hairan bin pelik mcmana saudara boleh x jumpa tempat sholat khusu.sedangkan saya bertahun lalu tempat tersebut sentiasa ada terjumpa tempat sholat.malah klu saya berhenti tempat sholat lah yang utama saya tuju.mungkin saudara salah parking kot...

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Reminder

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.
=============
26-6 Mesy HEM
29-6
1. Mesyu Koko Kali 3
2. Hub Shamen, Beri Link Psikometrik
==================

Promosi untuk 30 orang, Emel baru dengan Drive Unlimited, Hanya RM45 sahaja.

namaanda@mail.gurukreatif.net
atau
namaanda@gurukreatif.net

Ibrah Dari Al-Quran

Al Baqarah : 72
Hendaknya seorang pencari ilmu lebih memerhatikan kandungan makna di sebalik kisah, bukan kepada para pelaku kisah

Mutiara Kata

Mutiara Kata

Nukilan Nurani

Nukilan 3


Manfaatkan persamaan dan
uruskan perbezaan
Akan terhasillah keserasian dan keindahan

Setiap kesulitan tetap akan muncul kemudahan.
Sabar menerbitkan keindahan
Kelapangan akan datang setelah kesusahan.
3@2016


Followers