Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

Motivasi Ke2 Musim Covid

Admin Blog

Admin Blog
Noorhisham Hamzha

Blog Archive

Thursday, June 28, 2012
KAJANG.SK Saujana Impian hari mengadakan satu ceramah kepada 360 murid tahun 5 dan 6.

Penulis bersama Ustaz Rosli.Guru Agama SK Saujana Impian. Ini kali kedua saya bertandang ke sekolah ini.Pertama kali dulu dijemput kaunselor sekolah ini untuk memberikan ceramah lain.Lupa dah .. kepimpinan ke Motivasi UPSR.

Murid barisan hadapan ramai dari tahun 5, walaupun masih kecil, namun banyak maklumat tentang Israk Mikraj telah mereka perolehi dan hafal. Tahniah!! Kadang-kadang kita pun belajar dari budak kecil.

Tahniah juga kepada murid lelaki, duduk dalam keadaan bersila sejam mendengar ceramah tanpa henti, kadang-kadang membosankan, apablagi jika tajuk yang disampaikan diluar minat kita.

0 comments:

Post a Comment

Link

Tempahan Buku Klik

Search This Blog

Link Crosword

Klik

noTA cROSWORD Klik

Chat

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Kaunselor Anda

Kaunselor Anda