Thursday, July 19, 2012

Ahlan Wa Sahlan Shahrul Mubarak


Syukur puja dan puji kita sampaikan untuk Rabbul Jalil. Atas nikmat dan anugerahnya yang sangat tidak ternilai dengan wang ringgit rupiah dongkat dolar dan sebagainya. Hingga saat ini kita dipertemukan dengan izinkan, akan bulan Ramadhan 1433. Mudah-mudahan segala kesalahan lampau kita dengan Nya akan mendapat pengampunan.

Jikalah, seorang manusia yang dihukum penjara selama 26 tahun, sangat seronok sekali sehingga menitis air matanya, gara-gara diberi pengampunan oleh Sultan Johor (semalam) sehingga dia dibebaskan dari hukuman mati kerana mengedar dadah.

Betapa seronoknya dia, kerana seorang manusia telah memberi pengampunan sehingga dia boleh kembali ke pangkuan keluarga tercinta.Eloklah masa yang tersisa itu digunakan sepenuhnya untuk keluarga, dan tuhannya.Anggaplah ini kehidupan yang kedua kali setelah tiada harapan untuk keluar dari tirai besi dikamar penjara.

Nah, apalagi jika yang memberi ampunan itu ialah Allah SWT. Bukankah lebih tinggi darjatnya dari itu. Bayangkan betapa gembiranya seseorang jika mendapat pengampunan Tuhannya.

Janji Tuhan, dengan kedatangan Ramadhan, jika dia dapat berpuasa dan beribadah dengan penuh mengharap keredhaan, pengampunan menantinya di hujung (10 hari terakhir) bulan Ramadhan.
 

No comments:

Post a Comment