Edidik

Edidik

Inspirasi Nurani

Mensyukuri hari ini, mengikhlaskan apa yang telah berlaku.

Featured post

Dapatkan Appsheet V14

  Sekolah di Tawau Sabah sudah menggunakannya Laporan Sesi Bimbingan boleh ditulis dalam buku manual. Namun Appsheet boleh dijadikan sumber ...

Blog Archive

Tuesday, September 18, 2012

Harusnya pihak Airport menghubungi kita apabila kita tertinggal beg di sana kan. Tapi tidak begitu rupanya. Sesudah 6 hari berlalu, sahabat saya dari Sydney Australia baru perasan bahawa salah satu beg nya tidak ada.


Disedarinya sewaktu hendak mengambil sesuatu di dalamnya.

Puas dicari disekeliling rumah saya, bawah katil malah ke belakang rumah. Mana tahu tersorok dimana-mana.

Hari ini saya ke LCCT.Ketika memasuki ruang ketibaan dari luar negeri.Saya menemui seorang polis perempuan disitu. Bertanya, apakah caranya untuk masuk ke dalam pergi ke tempat "Lost and Found" tujuannya untuk melihat adakah barang yang tertinggal masih ada disitu.

Jawabnya encik harus ke sana, jumpa orang conter information Air Asia.Nanti minta Pas Masuk dari sana.Saya dan kawan pun meluru ke arah Mc Donald. Jumpa seseorang berpakaian baju merah putih didepan kaunter jualan tiket.

Saya cuba bertanya.

Tuan, macam mana mau cari barang yang hilang?
Hilang dimana ? Rasa-rasanya ketinggalan disini.Kerana sesudah sampai dirumah, baru sedar ianya tidak ada. Kami mahu minta pass masuk untuk cek didalam. Jawabnya, kami tak boleh bagi pas sesuka hati nak masuk-masuk gitu. Jadi macam mana? Mesti pastikan barang hilang dimana katanya.

Ya...kita pun tak pasti hilang dimana, tapi ini kan usaha untuk mencarinya.Ah...tanya mamat ni tak jumpa jawapan yang kita mahu. Saya tinggalkan dia dengan ucapan terima kasih. Sesampai di kaunter information. Bertanya lagi soalan yang sama. Barang kalau hilang didalam Airport, pasti ada dalam lagi, tapi kalau hilang diluar, kemungkinan ada disini atau balai polis.Mana balai polisnya? Sana jawabnya..

Saya ke Balai Polis di LCCT. Bertanya lagi soalan yang sama kepada pegawai polis perempuan. Kata orang di kaunter tadi, barang itu mungkin ada di 2 tempat, sama ada tempat mereka atau di balai polis (jika orang terjumpa menyerahkan pada pihak polis).

Seorang pegawai polis lelaki menjawab dengan sangat puas hati saya mendengarnya. BUkan dua (tempat) bang.Sebenarnya kalau barang hilang ada empat tempat sekarang ni. Satu Kaunter, dua disini (Balai) Ketiga di Lost and Found dan keempat di MAB.(Malaysia Airline Berhad).

So, macam mana kalau saya pergi ke tempat lost and found. Abang pergi ke depan, naik atas guna lif, terus ke MAB.Minta pass kat situ.Terima Kasih...

Saya ke atas, jumpa Polis Bantuan, perempuan lagi. Cik...Kawan saya ini dari Sydney, kehilangan satu barang, rasanya ada disini. Dia minta nombor tiket dan nombor barang. Untung terbawa sama. Dia hubungi pihak Lost and Found. Nampaknya ada jalannya. Saya serahkan IC dan dapatkan satu Pas Masuk.

Terus kami ke lorong ketibaan. Ketika sahabat saya masuk, tak henti-henti saya berdoa agar ditemukan barang itu.Tak lama kemudian dia keluar membawa satu beg besar. Wah....terkejut amat saya.

Katany, sepatutnya dikenakan denda satu beg setiap hari RM50.00. Namun....kebetulan kawan saya tak bawa wang Malaysia, kebetulan lagi yang menjaga disitu bermurah hati, kebetulan lagi boss nya tak ada, dia pun melepaskan pergi tanpa membayar sesen pun. Begitulah caranya kalau anda kehilangan barang-barang di Airport. Jangan harap dia call kita.Kita yang mesti ke sana.

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Reminder

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.
=============
26-6 Mesy HEM
29-6
1. Mesyu Koko Kali 3
2. Hub Shamen, Beri Link Psikometrik
==================

Promosi untuk 30 orang, Emel baru dengan Drive Unlimited, Hanya RM45 sahaja.

namaanda@mail.gurukreatif.net
atau
namaanda@gurukreatif.net

Ibrah Dari Al-Quran

Al Baqarah : 72
Hendaknya seorang pencari ilmu lebih memerhatikan kandungan makna di sebalik kisah, bukan kepada para pelaku kisah

Mutiara Kata

Mutiara Kata

Nukilan Nurani

Nukilan 3


Manfaatkan persamaan dan
uruskan perbezaan
Akan terhasillah keserasian dan keindahan

Setiap kesulitan tetap akan muncul kemudahan.
Sabar menerbitkan keindahan
Kelapangan akan datang setelah kesusahan.
3@2016


Followers