Edidik

Edidik

Inspirasi Nurani

Mensyukuri hari ini, mengikhlaskan apa yang telah berlaku.

Blog Archive

Sunday, September 30, 2012
Yang pertama saya kalungkan ucapan terima kasih kepada hamba Allah yang telah memuat naik video ini, penuh padat dan sarat dengan pengajaran bagi manusia terleka seketika dalam pelayaran menuju Yaumil Mahsyar. 

Tersentak... di mana kita dan ke mana aku akan dibawa? Rupanya perjalanan hidup ini, alias Kembara Hidup ini amat cepat.Setiap langkah-langkah berlari cepat bagaikan detik-detik masa berlalu. Mata yang tadinya hampir kuyu, kini terbuka untuk mendengar, mendengar dan terus mendengar suara Tuan Guru Dato Harun Din.

Bahasanya mudah, tidaklah gagah bagaikan Pemimpin Nombor Satu Dunia.Slow dalam suara yang telah dimamah usia, namun padat dengan tazkirah.

Buletin Menyentuh Qalbu

Terkenang jua saya pada mesyuarat semalam, Ustazah Hadifah dari Sekolah Agama Pekan Bangi dalam sesi mesyuarat melahirkan rasa terharu beliau setelah membaca tulisan saya dalam buletin yang terakhir ini. Beliau katanya memanggil anak-anaknya untuk membaca di hadapannya.Khuatir buletin dan berita ini hanya di bawa pulang sebagai ole-oleh.Lantas menyuruh anak membaca dihadapannya. Syabas atas tindakan Ustazah dan Terima Kasih saya iringkan atas pengiktirafan. Entah berapa ramai lagi ibu atau bapa yang telah berbuat demikian. 

Sebelum ini, pernah seorang murid mengatakan, dia telah menggantung Buletin Bimbingan dan Kaunseling di rumahnya mengikut sesi dikeluarkan. Minat, dia menjadikan satu bahan hiasan dinding rumah.

Terlintas juga, apa yang saya tulis sebenarnya ya, yang membuat touching bagi ustazah. Apakah orang lain yang membacanya tidak sama-sama merasai apa yang dirasakan oleh ibu kepada anak di SKB ini. Ke mana perginya segala respon, apakah tenggelam dalam kegelapan malam, atau sememangnya tiada?

Saya akan teruskan usaha ini.Insya Allah.

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Reminder

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.
=============
26-6 Mesy HEM
29-6
1. Mesyu Koko Kali 3
2. Hub Shamen, Beri Link Psikometrik
==================

Promosi untuk 30 orang, Emel baru dengan Drive Unlimited, Hanya RM45 sahaja.

namaanda@mail.gurukreatif.net
atau
namaanda@gurukreatif.net

Ibrah Dari Al-Quran

Al Baqarah : 72
Hendaknya seorang pencari ilmu lebih memerhatikan kandungan makna di sebalik kisah, bukan kepada para pelaku kisah

Mutiara Kata

Mutiara Kata

Nukilan Nurani

Nukilan 3


Manfaatkan persamaan dan
uruskan perbezaan
Akan terhasillah keserasian dan keindahan

Setiap kesulitan tetap akan muncul kemudahan.
Sabar menerbitkan keindahan
Kelapangan akan datang setelah kesusahan.
3@2016


Followers