Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

PANDUAN MENGISI DATA PSIKOMETRIK

1. BUKA WEB EPKM.MOE.GOV.MY 2. KLIK GURU KAUNSELING 3. PILIH TAHUN PERTAMA 4. TURUN KE BAWAH SEKALI, KLIK DOWNLOAD LAKUKAN UNTUK SEMUA TAHUN...

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Wednesday, November 14, 2012
Lain dari dulu. Tahun 1988, masa tu saya darjah 5, bapa bawa ke Langkawi mengikuti rombongan KOBENA, masih ingat beberapa lokasi persinggahan, antaranya Beras Terbakar, Makam Mahsuri, Pasir Hitam,Kolam Air Panas, Tempat buat Marmar. 

Namun destinasi kali ini tidak ke situ semua, kecuali Makam Mahsuri, pun saya tercari-cari dimana  dulunya bas yang saya naik parking, dalam pagar itu ada dua kuburan, satu dikatakan yang sebenar dan satu lagi adalah replika sahaja. 

Kini makam itu sudah mengalami 3 kali perubahan. Ia tidak sama dengan yang dulu. Jom lihat foto-foto yang sempat saya rakam.


1 comment:

  1. assalam ..

    ermm bestnya .. tenangkan fikiran gi jalan-jalan. Sejukkan mata ..


    Saya baru je sekali pergi langkawi. rasa nak pergi lagi ..

    ReplyDelete

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive