Edidik

Edidik

Inspirasi Nurani

Mensyukuri hari ini, mengikhlaskan apa yang telah berlaku.

Featured post

ERPH BNK 2020 | Unit Kaunseling Sekolah

Blog Archive

Friday, January 25, 2013
Salam, Ada beberapa cara yang boleh membuat pendengar menangis, paling mudah sebab mereka tersentuh atau bercampur perasaan takut. Saya tidaklah pandai macam kawan-kawan yang lain seperti pemunya blog aspirasidiri.blogspot.com. Juga sahabat saya Encik Jamhari Saari yang kini menjadi pensyarah di Maktab Perguruan Raja Melewar.
Namun ceramah Mengenal Diri malam tadi dengan iringan suara latar, muzik dan juga video kematian paling membuat suasana bertambah bising. Bising kerana ada yang menangis sehingga tangisannya mengganggu pendengar yang lain.

Mengenal Diri Sendiri adalah antara part terpenting dalam hidup ini. Man Arafa Nafsahu Arafa Rabbah.Barangsiapa Mengenal dirinya, maka dia akan kenal SIAPA TUHANNYA.

Tak kenal diri, automatik tak akan kenal Tuhannya. Tuhan ada banyak. Mana satu tuhan dia. Salah satu Tuhan bernama ALLAH. Itulah Tuhan yang Esa, Hidup, Kekal Baqo, Tidak Musnah, Dialah yang menciptakan Alam Semesta nan luas ini. Dialah yang menjadikan kita dan Dialah yang menentukan panjang atau  singkatnya hidup seseorang. Kepada DIALAH kita semua akan kembali. 

Baik samada kita rela atau terpaksa. Hidup ini terpaksa, mati juga terpaksa.Nak tak nak, kita mesti membuat preparation ke arah itu. Siapa pun anda, akhir hidup anda adalah dalam tanah nan sempit, gelap gelita.

Oleh kerana takut, ramai tidak mahu lihat, hanya menunduk dna menutup mata. Saya pula yang meminta mereka melihat, sebab mereka adalah pengawas, mesti kuat. Mereka terpilih untuk menonton filem pendek ini.

Waktunya pula waktu malam.So.. sangat bertepatan. Minggu depan, SK Bandar Sri Putra menjemput saya untuk acara yang sama pada waktu malam. Insya Allah video ini akan menjadi sebahagian tatapan mereka disana nanti.

Berikut adalah beberapa slaid yang diperlihatkan malam tadi.
Dan ini pula videonya

Anda mahu Slot ini?
Hanya RM10.00



3 comments:

Search This Blog

Reminder

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.
=============
26-6 Mesy HEM
29-6
1. Mesyu Koko Kali 3
2. Hub Shamen, Beri Link Psikometrik
==================

Promosi untuk 30 orang, Emel baru dengan Drive Unlimited, Hanya RM45 sahaja.

namaanda@mail.gurukreatif.net
atau
namaanda@gurukreatif.net

Ibrah Dari Al-Quran

Al Baqarah : 72
Hendaknya seorang pencari ilmu lebih memerhatikan kandungan makna di sebalik kisah, bukan kepada para pelaku kisah

Mutiara Kata

Mutiara Kata

Nukilan Nurani

Nukilan 3


Manfaatkan persamaan dan
uruskan perbezaan
Akan terhasillah keserasian dan keindahan

Setiap kesulitan tetap akan muncul kemudahan.
Sabar menerbitkan keindahan
Kelapangan akan datang setelah kesusahan.
3@2016


Followers