Edidik

Edidik

Inspirasi Nurani

Mensyukuri hari ini, mengikhlaskan apa yang telah berlaku.

Blog Archive

Monday, April 29, 2013
Bantu diri sendiri,jangan kedekut untuk berkorban supaya diri kita lebih maju dari kelmarin.Jangan duduk ditakuk lama.Orang ISLAM mesti ada Wawasan.Pandangan kita mesti JAUH ke depan.

Jika jadi guru, mengajar murid sampai (pemahaman mereka) ke akhirat.Jika jadi pensyarah,syarahlah hakikat kehidupan ini tak lama.Lewat ilmu sains dan geografi, semuanya boleh mengajak manusia kepada ALLAH. Ajaklah orang buat persiapan untuk pulang.

Syukur lah jika masih ada jalan dan laluan untuk pulang macam Bob Lokman. Berpuluh tahun tenggelam dalam dosa yang tak kan mampu dia menjawab pertanyaan dalam lubang kubur (katanya). Akhirnya dengan kematian seorang rakan karibnya, dia mendapat hidayah.Timbul pertanyaan pada dirinya sendiri. Untuk apa wang berjuta,untuk apa glamour yang luar biasa, jika nanti kau mati, 5 pertanyaan dalam kubur pun tak dapat kau jawab.

Berhati-hatilah meniti titian HIDUP.Ingat...Orang ISLAM mesti cintakan ISLAM.Sayang AGAMA, ingin lihat AGAMA ini TEGAK dalam hidup dan kehidupan.Tak RELA AGAMA menjadi antara 2 pilihan. Kalau setuju ambil, kalau tak setuju..buang. Agama bukan begitu,yakinlah. Masuk ISLAM mesti Kaafah,secara syumul dan sempurna, secara keseluruhan.Dari aspek AQIDAH,kemudian AKHLAK dan kita luaskan dalam kehidupan sampai dalam peraturan bernegara.

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Reminder

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.
=============
26-6 Mesy HEM
29-6
1. Mesyu Koko Kali 3
2. Hub Shamen, Beri Link Psikometrik
==================

Promosi untuk 30 orang, Emel baru dengan Drive Unlimited, Hanya RM45 sahaja.

namaanda@mail.gurukreatif.net
atau
namaanda@gurukreatif.net

Ibrah Dari Al-Quran

Al Baqarah : 72
Hendaknya seorang pencari ilmu lebih memerhatikan kandungan makna di sebalik kisah, bukan kepada para pelaku kisah

Mutiara Kata

Mutiara Kata

Nukilan Nurani

Nukilan 3


Manfaatkan persamaan dan
uruskan perbezaan
Akan terhasillah keserasian dan keindahan

Setiap kesulitan tetap akan muncul kemudahan.
Sabar menerbitkan keindahan
Kelapangan akan datang setelah kesusahan.
3@2016


Followers