Edidik

Edidik

Inspirasi Nurani

Mensyukuri hari ini, mengikhlaskan apa yang telah berlaku.

Featured post

Versi 14

 

Blog Archive

Tuesday, May 21, 2013
Jika waktu susah kita berdoa :

 Ya Allah Ya Tuhanku,lapangkan rezeki hambaMu, Jika yang jauh,Engkau dekatkan,jika di atas,Engkau bawa turun ke bawah,jika ianya di bawah, Engkau bawa naik ke atas.

Begitulah rintihan orang tatkala dia susah. Jika kita sudah diberikan rezeki, sepatutnya kita berdoa begini pula
:

 Ya Allah, daku berterima kasih yang teramat banyak untukMu kerana telah melapangkan rezeki untuk kami sekeluarga, dan jadikanlah daku antara hamba-hambaMu yang tak pernah puas mengucapkan syukur padaMu, Ya Allah, kini hambaMu ini bermohon lagi, agar Engkau lapangkan rezeki masa kami untuk beribadah kepadaMu,jadikan kami antara hamva2Mu yang TAAT, TAQWA dan SABAR melalui setiap ujian yang Engkau berikan.

Di sekeliling kita,rupanya lebih ramai yang susah dari yang senang.Hatta yang bergaji suami dan isteri.masih berkira-kira banyak hal untuk membeli itu ini,jika lah tak wajib,tak kan mereka membelinya. Ramai juga yang terpaksa hantar sms minta orang telefon dia kembali,gara-gara kehabisan kredit dan tanggal gaji masih lama. Ada pula yang membeli barang,tapi ingin membayarnya ketika gaji masuk. Segelintir besarkah atau kecil umat Islam di Malaysia masih begini.

Jika mengikut rekod, sesiapa yang bergaji RM3000.00 ke bawah, dia adalah tergolong orang yang MISKIN di dunia. Takpelah ya,jika miskin wang dan harta benda,ada rezeki boleh tambah. Namun..jangan sampai miskin ILMU, kerana miskin ILMU membawa kepada MISKIN nya IMAN, miskin IMAN menjadikan kita MISKIN AMAL. Jika Miskin Amal? Apa REDHA TUhan bisa kita gapai?

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Reminder

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.
=============
26-6 Mesy HEM
29-6
1. Mesyu Koko Kali 3
2. Hub Shamen, Beri Link Psikometrik
==================

Promosi untuk 30 orang, Emel baru dengan Drive Unlimited, Hanya RM45 sahaja.

namaanda@mail.gurukreatif.net
atau
namaanda@gurukreatif.net

Ibrah Dari Al-Quran

Al Baqarah : 72
Hendaknya seorang pencari ilmu lebih memerhatikan kandungan makna di sebalik kisah, bukan kepada para pelaku kisah

Mutiara Kata

Mutiara Kata

Nukilan Nurani

Nukilan 3


Manfaatkan persamaan dan
uruskan perbezaan
Akan terhasillah keserasian dan keindahan

Setiap kesulitan tetap akan muncul kemudahan.
Sabar menerbitkan keindahan
Kelapangan akan datang setelah kesusahan.
3@2016


Followers