Sunday, July 7, 2013

Perutusan Ramadhan 2013

Mungkin Ramadhan ini atau yang terakhir buat kita.Wallahu A'lam.Hanya saja DIA yang mengetahui. Tinggal beberapa hari saja lagi mentari 1 Ramadhan akan tiba, semoga kita sempat berada di dalamnya hingga akhirnya.AMIN.

Kenapa Orang Menunggu-nunggu kadatangan Ramadhan?

Ini kerana, janji Allah Taala, Ramadhan itu awalnya adalah rahmat, tengahnya adalah maghfirah (ampunan) dan akhirnya adalah pembebasan dari api neraka.(Ini semua adalah merupakan hadiah bagi yang sanggup menurut perintahNya, yakni berpuasa disiang harinya dan berterawikh dimalam harinya, disamping tidak meninggal amalan solat dan menjauhi larangan lainnya.

Justeru itu,Nabi berdoa, padahal beliau Nabi, jika tak berdoa seperti ini pun sudah dijanjikan syurga baginya. Apa doa beliau? YA Allah sampaikan kami ke bulan Ramadhan.

Adalah amat malang jika kita hamba yang penuh berlumuran dosa tidak berdoa.Sombong dan tak kenal diri. Marilah sama-sama kita berdoa. "Ya Allah, golongkan kami ke dalam golongan hamba-hambaMu yang mendapat keampunanMu,mati dalam beriman dan dalam golongan orang-orang yang bertaubat". AMIN
 

No comments:

Post a Comment