Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

JOM BELAJAR BERGURU

SELALUNYA MEMBACA DAN BELAJAR, JAUH BEZA, MEMBACA HANYA MENATAP, ADAPUN BELAJAR, KITA MENATAP, MENDENGAR DAN MELIHAT, DAYA INGATAN AKAN MENI...

Admin Blog

Admin Blog
Norish

Blog Archive

Wednesday, September 4, 2013
Bagi rakan-rakan FB, saya sudah pun upload bahan seperti mana yang dipaparkan. Mungkin ada manfaatnya untuk anda.

Beberapa maklumat terkini :

Saya telah mewujudkan 2 Group Whatsapp Kaunselor satu Malaysia yang mana adanya kaunselor seluruh Malaysia. Ramai yang merasa seronok adanya group ini kerana boleh bertukar pandangan dan apa yang rakan kita buat di sekolah mereka secara jelas.

Terkejut juga dengan makluman dari rakan di Sarawak, mereka belum menerima pun buku Panduan Perkhidmatan Bimbingan dan Kaunseling berwarna purple. Sedangkan rakan-rakan di semenanjung telah menerimanya sekian lama. Inilah antara yang penting tetapi kita ketinggalan. 

Ada kawan-kawan yang telah memuat naik suasana dibilik masing-masing dan juga sistem failing yang mereka buat. Ada pula yang arif IT.Dan salah seorang bersama kami ialah Pengerusi MGKK Kebangsaan. Saya persilakan sesiapa yang ada perkhidmatan wassap ini untuk join bersama kami. (Tetapi syaratnya anda mesti ada sistem internet di HP masing-masing, kalau tidak jenuh nak membaca mesej beratus..takutnya kredit dipotong). Oleh itu daftarlah sistem internet yang termurah.



Bahan-bahan percuma boleh di muat turun spt di URL yang saya lampirkan.

0 comments:

Post a Comment

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.