Wednesday, October 9, 2013

Pemergian Nabilatul Huda

Dalam sesi ceramah sahabat saya Ustaz Al Kautsar di Masjid Putra Isnin lalu, beliau bercerita tentang anak muridnya yang baru sahaja meninggal dalam kemalangan yang mengorbankan 4 orang ahli keluarganya termasuk dirinya.

Ketika dalam kelas,Nabilatul Huda adalah seorang murid yang sangat baik, tidak pernah ada masalah, suka menolong guru. Ustaz bercerita dalam kelas ketika Nabilatul Huda masih hidup, jika pohon-pohon di dunia akarnya di dalam tanah, buahnya diluar, akan tetapi pohon-pohon di syurga, akarnya di atas, buahnya di bawah, sehingga kita boleh mencapainya dengan mudah sangat.

Nabilatul Huda bertanya, apakah saya boleh memetiknya ustaz? Ya... Nabila boleh memetiknya dan makan bersama adik-adik jawab Ustaz. Kisah ini membuat hadirin sebak seketika, sambung Ustaz lagi, dan kini Nabilatul Huda sudah pun berada di syurga bersama adik-adiknya. Subhanallah..

Kadang-kadang Ustaz berfikir, kenapa lah manusia yang baik, Allah Taala cepat memanggilnya pulang...Mungkin ini kerana Tuhan nak bagi peluang kepada kita yang masih hidup dan banyak dosa supaya bertaubat.

Norish77.blogspot.com
 

No comments:

Post a Comment