Aktiviti

26-6 Mesy HEM
29-6
1. Mesyu Koko Kali 3
2. Hub Shamen, Beri Link Psikometrik

Promosi M.Office 365

Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

iKON wHATSAPP

Admin Blog

Admin Blog
Norish

Blog Archive

Friday, November 29, 2013
Allah Taala jadikan mata manusia berada didepan dan memandang ke depan apabila berjalan. Prinsip hidup ini mudah,teruslah memandang ke depan dengan "positif", jangan pandang lagi ke belakang. 

Ke depan adalah masalah kita yang lebih besar dengan Allah Taala yakni pertemuan denganNya nanti.Semua perkara yang kita lakukan,mesti mau ingat ke sana.

Sebaliknya jangan pandang ke belakang.Belakang adalah masa lalu yang penuh dengan pelbagai warna.Ada putih merah hijau bahkan hitam. Asyik memandang yang hitam membuat pandangan kita menjadi gelap.Jangan asyik salah masa lalu,kerana hidup hari ini jadi begini.

Kita boleh membuat perubahan dan terus berubah.Pandanglah ke depan.Apa nasibmu apakala tua nanti,bagaimana keadaan dirimu semasa berpisah nyawa dan jasad nanti, setelah itu bagaimana hal ehwal mu di alam barzakh ketika ketiadaan semua ahli keluarga dan bagaimana keadaaan ketika sesi perjumpaan dengan tuhanmu.

Apakah kau masih nak salahkan masa lalu, nak salahkan syaitan.Ingatlah, ketika mana manusia dihumban ke dalam neraka, maka syaitan sendiri yang memberi peringatan, janganlah engkau wahai manusia menyalah aku, kerana sememangnya tugas aku menggodamu, sedangkan aku sangat takut pada Tuhanku.

Perhatikan ayat ini.

Dan ketika syaitan menjadikan mereka memandang baik pekerjaan mereka dan mengatakan: "Tidak ada seorang manusiapun yang dapat menang terhadapmu pada hari ini, dan sesungguhnya saya ini adalah pelindungmu". Maka tatkala kedua pasukan itu telah dapat saling lihat melihat (berhadapan), syaitan itu balik ke belakang seraya berkata: "Sesungguhnya saya berlepas diri daripada kamu, sesungguhnya saya dapat melihat apa yang kamu sekalian tidak dapat melihat; sesungguhnya saya takut kepada Allah". Dan Allah sangat keras siksa-Nya.

11:48

Justeru, bertepatan dengan kejadian kita,mata di arahkan ke depan,pandanglah ke depan.Be Positive.Ceria-ceria hidup anda selalu.

0 comments:

Post a Comment

Appsheet

Kaedah Detect Pantas tanpa perlu membuka Laptop dahulu. Dah ada di HP

PSIKOMETRIK 2020

BELUM JAWAB UJIAN PSIKOMETRIK


6 EXCELLENT
KHALEEF ASHRAF BIN MOHD KHIRDI

6 SMART
ADIELA NATASYA SUMAYYAH BINTI HAFIZUL FAHMI
MUHAMMAD FAIZ BIN GATOT PURWANDONO
MUHAMMAD SALEBUDIN BIN MUHAMMAD KHAMIS
NOR AQIRA BINTI SULHIEE
NOR AZRAEI BIN NORAZMAN

AZMEER- SK JLN TANJONG

Video Kami

Emel Unlimited Drive

Promosi untuk 30 orang, Emel baru dengan Drive Unlimited, Hanya RM45 sahaja.

namaanda@mail.gurukreatif.net
atau
namaanda@gurukreatif.net

Terkini












Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

sementara Stock Masih Ada