Saturday, September 20, 2014

Andai anda terjumpa buku ini

Kisah benar yang terjadi, siapa yang membeli buku ini di Indonesia, malah tidak dijual pun di Malaysia, akan ditahan di Airport dan dinasihat agar tidak membawa pulang.

Hakikatnya kita semua tidak pernah tahu apa yang terjadi kepada semua anak kapal MH370. DI Malaysia sendiri sudah ada buku pasal MH370, tetapi sebenarnya versi penceritaan dan fakta pasti jelas berbeza antara setiap penulis.

Anda boleh baca buku ini jika mahu tahu, tetapi awas...hanya di Indonesia sahaja, kendatipun Malaysia belum memberi amaran tentang buku ini.

Saya sendiri pun tidak tahu apa isinya, namun jika melihat apa yang tertulis di muka depan, kita sendiri boleh menebak apa isinya, yang agak bertentangan dengan apa yang sedia maklum. Ya..maklum saja, ditulisnya pun "Menyangkal"..artinya menolak...Jika menolak, pasti ada bahan masukan dari dia sendiri.
Namun pihak polis Malaysia sendiri telah menolak dakwaan wartawan dari negara seberang. Apa pun..kita doakan jika ini ada satu ilmu baharu yang Allah Taala ingin tunjukkan. Apakah....rahsia disebalik kehilangannya???


 

No comments:

Post a Comment