Monday, January 19, 2015

Peranan Hipnosis membantu perubahan sikap

Umum diketahui, sikap seseorang dipengaruhi oleh kepercayaan, keyakinan dan pegangan seseorang. Jika dia percaya dia tidak mampu, sikapnya akan mengarah ke arah tidak mampu. Maka terjadilah malas,tidak yakin diri dan lain-lain.

Saya akan berusaha menggunakan ilmu hypnoSIS untuk mengubah minda murid yang merasa

"saya orang biasa, akan menjadi saya manusia luar biasa"
"saya tak boleh, menjadi ya, saya pasti boleh"

Menurut apa yang saya pelajari, minda manusia boleh diformat kembali, proses memformat minda yang "tidak yakin" takut, risau" itu boleh dibuat dengan hypnoterapi.

Sudah beberapa kali sesi hipnosis yang baik dan selamat, antaranya saya menyaksikan seorang kawan yang takut kepada lipas, sebut saja lipas, terus dia merasa geli dan naik bulu roma. Dengan hypnoterapi dia kini mengakui sudah tidak takut lagi pada lipas seperti dahulu. Lipas sudah bertukar seakan kucing dalam mindanya.


Berikut adalah cara bagaimana hipnosis berperanan masuk ke dalam minda seseorang lalu memformat kembali minda tersebut. Mungkin ramai yang menyedari, bahawa minda seseorang boleh pergi ke alam mana-mana secepat kilat, dia boleh dibawa ke alam remaja, zaman kanak-kanak, malah zaman akan datang.

Tujuan hipnosis ini adalah untuk membentuk matlamat seseorang klien, kemudian jalan menuju ke arah destinasi tersebut. Dengan ini, setelah sesi hipnosis tamat, klien dengan sendirinya bersemangat, mempunyai jati diri, mempunyai tujuan yang jelas dalam hidupnya.



http://bimbinganskkgpasir.blogspot.com/

 

No comments:

Post a Comment