Tuesday, June 16, 2015

Manfaat Hipnoterapi

Pengalaman Hipnoterapi

Anak saya yang ketiga, Hilmiah Ainoul Mardhiah (3 tahun) suka (bahkan menjadi tabiat) memegang kain dengan tangan kirinya, manakala jari kanan akan dimasukkan ke dalam mulutnya.

Jika kain ini hilang semasa dalam perjalanan dia akan menangis. Pernah satu ketika gara gara tertinggal kain ini (dia panggil kain teh) kami terpaksa singgah di kedai untuk beli kain lain. Kami beli tuala good morning..ternyata tak sama dengan ketebalan kain yg dia ada.

Orang kata. Dia jadi gitu sebab dia hilang kedamaian yg sepatutnya dia dapat dari kedua orang tuanya. Nah..Kain itulah membuat dia damai. Setelah dia lahir tak sampai setahun..lahir pula adik dia..(Hananie Basyierah) ini yg mbuat tumpuan kami beralih dan dia kehilangan...

Merasa ingin mencuba ilmu hipnotis..saya memanggil nya berbaring disebelah ketika hampir tidur..dengan pendekatan hipno saya bawa anak saya masuk ke minda separa sedar.

Saya tukarkan..kain itu yg selama ini membuat dia damai kini sudah tidak damai lagi. Bahkan jijik jika hisap jari...biarkan sehari.

Hari ini (hari kedua) org umah saya maklumkan Ainol tidak lagi mencari2 kain spt biasanya dia nak tidur..dan pagi ini dia bangun tanpa suara..(manaa teeehh???)..

Wah..ternyata hipnosis berguna utk diri sendiri dan keluarga.

Noorhisham Kr

 

No comments:

Post a Comment