Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

BUKU APPSHEET 2

  RM35.00

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Wednesday, July 1, 2015

Hingga hari ini dalam Bulan Ramadhan, saya bermimpi berjumpa dengan 3 orang yang sudah meninggal. 2 antara nya berada dalam keadaan sangat kurus.. Seorang lagi menyatakan dia teringatkan anaknya di dunia ni. Saya akan hubungi dan cari anaknya.

Sesiapa yang ada saudara terdekat yang sudah kembali.. Sedekahlah Al Fatihah, Tahlil atau apa-apa amalan untuk pahala mereka di sana.

Sudah putus hubungan kita dengan mereka, kalau nak call, whatsapp, sms pun memang dah tak boleh. Tapi pahala yang kita niatkan insya Allah akan sampai pada mereka.

Setidaknya kita punya atuk dan nenek sebelah ibu dan bapa yang pernah wujud di dunia ini.

Kenangi saat-saat indah ketika mereka berada bersama. Kini mereka pergi jauh.. Dan  tak kan kembali lagi.

Jika kita membiarkan mereka disana tanpa kiriman doa, khuatirlah akan hukum karma akan berlaku ke atas kita. Apa yang kita buat pada orang,  itulah yang akan orang lain buat pada kita.

#tazkirah

http://admya.blogspot.com/2013/05/tips-tempat-tempat-menarik-di-bandung

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive