Aktiviti

26-6 Mesy HEM
29-6
1. Mesyu Koko Kali 3
2. Hub Shamen, Beri Link Psikometrik

Promosi M.Office 365

Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

Scanner Cara Murah, Tapi Macam Mahal

Cara Murah, Tapi Macam Mahal. Scan Kehadiran dengan QR Code di jam yang cikgunya buat sendiri https://www.facebook.com/amazingfingerprint/vi...

Admin Blog

Admin Blog
Norish

Blog Archive

Sunday, February 7, 2016
Gambar-gambar ini dikirim oleh alumni Hipnosis yang sudah tamat belajar beberapa bulan yang lalu dan mula mereka mencuba-cuba mengamalkan Hipnotis semasa sesi ceramah mereka. Ternyata!! Mereka merasa teruja dan semakin galak untuk meneruskan lagi. Bahagianya rasa apabila ucapan kita, berjaya masuk dan dihayati dalam kotak minda separa sedar.

Kenapa mesti minda separa sedar? Jawapannya dalam minda ini ada emosi, ada perasaan, jadi kata-kata anda akan terus menusuk ke emosinya dan ianya akan kekal. Kerana minda separa sedar tugasnya menyimpan data secara permanent. Beza dengan minda sedar. Sebentar saja, sudah hilang.

Untungnya anda, apabila ia telah menusuk ke minda separa sadar, ianya sangat mempengaruhi sikap seseorang. Ia akan tumbuh menjadi sifat. Kerana perangai dan nilai-2 manusia itu sendiri datangnya dari nilai separa sedar. Boleh faham tu??

Sebagai contoh, jika ucapan anda berjaya menembusi minda nya "seseorang yang berjaya itu sangat rajin, aktif, suka bertanya, suka solat awal waktu, suka itu suka ini" .. ucapan ini akan membentuk perilaku baru.

Macam mana nak buat nya? Untuk berjaya mengamalkannya tidaklah susah, menyesal jika anda percaya ianya susah sebelum mencuba. Kerana kawan saya yang tiru-tiru gaya saya berceramah pun mampu membuat muridnya menangis. Inikan pula jika pergi belajar secara rasmi. Duduk dengar fungsi otak, dimana kelemahan dan kekuatannya, bagaimana cara nak mulakan terapi, semuanya di ajar secara teori dan LANGSUNG praktek, iyaa... langsung praktek, bukan sekadar belajar sahaja.

Bila Program ni ada lagi? Oh ya.. Tak lama lagi. Bulan Mac ni. Bulan 3, Bulan cuti sekolah.Sangat molek benar lah jika peluang ini anda rebut. Kerana musim cutilah anda bebas untuk belajar.




0 comments:

Post a Comment

Appsheet

Kaedah Detect Pantas tanpa perlu membuka Laptop dahulu. Dah ada di HP

PSIKOMETRIK 2020

BELUM JAWAB UJIAN PSIKOMETRIK


6 EXCELLENT
KHALEEF ASHRAF BIN MOHD KHIRDI

6 SMART
ADIELA NATASYA SUMAYYAH BINTI HAFIZUL FAHMI
MUHAMMAD FAIZ BIN GATOT PURWANDONO
MUHAMMAD SALEBUDIN BIN MUHAMMAD KHAMIS
NOR AQIRA BINTI SULHIEE
NOR AZRAEI BIN NORAZMAN

AZMEER- SK JLN TANJONG

Video Kami

Emel Unlimited Drive

Promosi untuk 30 orang, Emel baru dengan Drive Unlimited, Hanya RM45 sahaja.

namaanda@mail.gurukreatif.net
atau
namaanda@gurukreatif.net

Terkini












Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

sementara Stock Masih Ada