Sunday, February 7, 2016

Penangan Hipnosis

Gambar-gambar ini dikirim oleh alumni Hipnosis yang sudah tamat belajar beberapa bulan yang lalu dan mula mereka mencuba-cuba mengamalkan Hipnotis semasa sesi ceramah mereka. Ternyata!! Mereka merasa teruja dan semakin galak untuk meneruskan lagi. Bahagianya rasa apabila ucapan kita, berjaya masuk dan dihayati dalam kotak minda separa sedar.

Kenapa mesti minda separa sedar? Jawapannya dalam minda ini ada emosi, ada perasaan, jadi kata-kata anda akan terus menusuk ke emosinya dan ianya akan kekal. Kerana minda separa sedar tugasnya menyimpan data secara permanent. Beza dengan minda sedar. Sebentar saja, sudah hilang.

Untungnya anda, apabila ia telah menusuk ke minda separa sadar, ianya sangat mempengaruhi sikap seseorang. Ia akan tumbuh menjadi sifat. Kerana perangai dan nilai-2 manusia itu sendiri datangnya dari nilai separa sedar. Boleh faham tu??

Sebagai contoh, jika ucapan anda berjaya menembusi minda nya "seseorang yang berjaya itu sangat rajin, aktif, suka bertanya, suka solat awal waktu, suka itu suka ini" .. ucapan ini akan membentuk perilaku baru.

Macam mana nak buat nya? Untuk berjaya mengamalkannya tidaklah susah, menyesal jika anda percaya ianya susah sebelum mencuba. Kerana kawan saya yang tiru-tiru gaya saya berceramah pun mampu membuat muridnya menangis. Inikan pula jika pergi belajar secara rasmi. Duduk dengar fungsi otak, dimana kelemahan dan kekuatannya, bagaimana cara nak mulakan terapi, semuanya di ajar secara teori dan LANGSUNG praktek, iyaa... langsung praktek, bukan sekadar belajar sahaja.

Bila Program ni ada lagi? Oh ya.. Tak lama lagi. Bulan Mac ni. Bulan 3, Bulan cuti sekolah.Sangat molek benar lah jika peluang ini anda rebut. Kerana musim cutilah anda bebas untuk belajar.




 

No comments:

Post a Comment