Edidik

Edidik

Inspirasi Nurani

Mensyukuri hari ini, mengikhlaskan apa yang telah berlaku.

Featured post

ERPH BNK 2020 | Unit Kaunseling Sekolah

Blog Archive

Monday, February 15, 2016

Salam Motivasi

Siapa pun  anda, berasal dari ibu yang satu, siapa pun ibu anda, datangnya mereka dari keturunan yang sama, dari Manusia yang pertama, Adam namanya, yang menjadikan dia adalah Tuhan yang bernama ALLAH. Diberinya kita hidup sementara cuma di dunia ini, kerana ada alam yang kedua yang akan memberikan pembalasan baik dan buruk segala tindakan kita.

Adalah amat-amat tidak LOGIK, seseorang menanam tembikai tumbuhnya cili, begitulah amat2 tidak patut, seseroang berbuat baik, akhirnya dia mati begitu saja tanpa mendapat pembalasan.

Begitu juga orang yang jahat,merompak sana sini, membunuh dan segala macam kerja yang jahat,akhirnya dia mati begitu saja. Tanpa mendapat pembalasan.Dia bebas merdeka. Kaya atas penindasan, hebat atas kejahatan. Patut tak?

Sebab Itu, Seorang ILMUan, Emmanual Kant pernah berkata, adalah sangat LOGIK, sekiranya Tuhan menjadikan alam yang kedua bagi UMAT Manusia ini, untuk mendapat Pembalasan yang SETIMPAL.

Ingat2 lah sobat2, kita sedang di uji,bergembiralah dengan adanya hari akhirat, kerana akhirat tidak akan terjadi sebelum adanya kematian, dan kematian itu akan menamatkan segala kesusahan hidup di dunia ini.

Sesusah apa pun dalam dunia ini, ada yang sudi menolong.Lihatlah banduan dalam penjara, sesusah dan sejahat dia,ada yang membantunya ketika dia demam dan sakit, ada yang membawanya ke klinik, TETAPI.... apakah kita akan dibantu, jika kita adalah antara penghuni neraka Jahanam. Dalamnya neraka 70,000 tahun batu yang dilepas baru sampai ke dasarnya.

Mudah-mudahan hati anda bisa tersentuh.

Ikhlas, Noorhisham KR

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Reminder

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.
=============
26-6 Mesy HEM
29-6
1. Mesyu Koko Kali 3
2. Hub Shamen, Beri Link Psikometrik
==================

Promosi untuk 30 orang, Emel baru dengan Drive Unlimited, Hanya RM45 sahaja.

namaanda@mail.gurukreatif.net
atau
namaanda@gurukreatif.net

Ibrah Dari Al-Quran

Al Baqarah : 72
Hendaknya seorang pencari ilmu lebih memerhatikan kandungan makna di sebalik kisah, bukan kepada para pelaku kisah

Mutiara Kata

Mutiara Kata

Nukilan Nurani

Nukilan 3


Manfaatkan persamaan dan
uruskan perbezaan
Akan terhasillah keserasian dan keindahan

Setiap kesulitan tetap akan muncul kemudahan.
Sabar menerbitkan keindahan
Kelapangan akan datang setelah kesusahan.
3@2016


Followers