Edidik

Edidik

Inspirasi Nurani

Mensyukuri hari ini, mengikhlaskan apa yang telah berlaku.

Featured post

Dapatkan Appsheet V14

  Sekolah di Tawau Sabah sudah menggunakannya Laporan Sesi Bimbingan boleh ditulis dalam buku manual. Namun Appsheet boleh dijadikan sumber ...

Blog Archive

Tuesday, August 23, 2016
Assalamu alaikum wr wbt dan salam sejahtera, anak anda sangat bertuah pada hari ini kerana takdir telah menemukan saya dan mereka.

Rata-rata peserta yang mendengar ceramah saya, tidak akan bangun dari tempat duduknya, baik sekolah rendah atau menengah.

Dalam siri ceramah tadi, anak tuan telah diajar bahawa hidup ini singkat. Saya mohon dia bertindak secepat mungkin untuk buat perubahan. Hormati ibubapa, rajin dalam belajar, rajin menolong orang tua dirumah dan jadilah murid yang cintakan ilmu, gurunya dan aktiviti kerja sekolah. Apalagi dengan Tuhan. Mesti tunaikan kewajipan sebagai hamba kepada Tuhannya.

Rata-rata mereka menangis tanpa disuruh, itu bermakna jiwanya tersentuh. Syukur dia masih punya perasaan dan jiwa. Ada juga yang setitis air mata pun tak keluar. Namun air mata bukan ukuran dia insaf atau tidak. Mungkin yang tak menangis itu mempunyai perasaan yang sama, cuma jiwanya cukup kuat, kebal. Lantaran  itu, tuan-puan akan perhatikan sikapnya, ada perubahan samaada kecil atau besar.

Jika, tuan-puan menemui perubahan pada dirinya, seperti dibawah ini

*Bangun lebih awal dari biasa
*Solat tanpa disuruh
*Lebih banyak diam dan FOKUS dalam kelas
*Tak sabar-sabar nak belajar
* ataupun perubahan-perubahan lainnya

Itulah antara tanda-tanda perubahan dirinya. Saya minta sangat-sangat, jangan di kondem akan perubahan yang telah dia lakukan.Sebaliknya brilah pujian dan dorongan agar dia terus berubah. Katakan, wah...cikgu tengok... mama tengok... kamu semakin baik, mama semakin sayang. Inilah penguat agar dia terus dalam perubahannya.

Jangan pula ditanya, kenapa kamu ni? Buang Tabiat ke? Apa jadi, dia sudah berubah ke arah lebih baik, kita kondem pula. Ini membuat dia bingung. Mana satu mau ikut? Cakap penceramah atau kembali kepada sikap asal?

Saya berharap guru-guru dapat copy mesej ini dan sampaikan kepada semua ibubapa yang anaknya terlibat dalam sesi ceramah hipnosis saya.

Sekian...

Noorhisham Hamzah

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Reminder

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.
=============
26-6 Mesy HEM
29-6
1. Mesyu Koko Kali 3
2. Hub Shamen, Beri Link Psikometrik
==================

Promosi untuk 30 orang, Emel baru dengan Drive Unlimited, Hanya RM45 sahaja.

namaanda@mail.gurukreatif.net
atau
namaanda@gurukreatif.net

Ibrah Dari Al-Quran

Al Baqarah : 72
Hendaknya seorang pencari ilmu lebih memerhatikan kandungan makna di sebalik kisah, bukan kepada para pelaku kisah

Mutiara Kata

Mutiara Kata

Nukilan Nurani

Nukilan 3


Manfaatkan persamaan dan
uruskan perbezaan
Akan terhasillah keserasian dan keindahan

Setiap kesulitan tetap akan muncul kemudahan.
Sabar menerbitkan keindahan
Kelapangan akan datang setelah kesusahan.
3@2016


Followers