Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

JOM BELAJAR BERGURU

SELALUNYA MEMBACA DAN BELAJAR, JAUH BEZA, MEMBACA HANYA MENATAP, ADAPUN BELAJAR, KITA MENATAP, MENDENGAR DAN MELIHAT, DAYA INGATAN AKAN MENI...

Admin Blog

Admin Blog
Norish

Blog Archive

Tuesday, June 20, 2017

Ramai manusia yang boleh buat keputusan dengan baik, tetapi memerlukan sokongan dari orang lain. Terlebih lagi orang yang jari loop di jari telunjuk.
Saya berterima kasih pada mantan GPk Akademik SK Bangi, Pn Norjannah bt Mat Aris yang telah mendorong saya sambung belajar pada tahun 2008.
Alhasil hari ini, keperluan para kaunselor mendalami ilmu Drug Abuse sangat terbukti. Terima kasih juga atas inisiatif Tn Hj Mohd Ghazali dan team PPDa JPN Selangor atas kejayaan mengadakan majlis yang sangat grand semalam.
Team SPADA akan terus gembleng idea dan tenaga demi anak bangsa.
Memegang Tropi En Najib Sabak Bernam, bangga dengan SPADA



0 comments:

Post a Comment

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.