Edidik

Edidik

Inspirasi Nurani

Mensyukuri hari ini, mengikhlaskan apa yang telah berlaku.

Featured post

Versi 14

 

Blog Archive

Saturday, June 10, 2017
Menonton Acara TV Hitam Putih oleh Deddy Corbuzier atau nama sebenarnya Deodatus Andreas Deddy Cahyadi Sunjoyo membuat saya tertekan-tekan punat keyboard ini untuk berkongsi sesuatu yang menarik dengan sobat semua.
Deddy yang saya kenal, sejak 1998 adalah seorang ahli silap mata, bukan beragama Islam. Namun, yang menariknya beliau menjemput 3 orang anak Muslim yang telah menghafal Al-Qur'an. Beliau mendengarkan bacaannya di acara TV siaran langsung dan dilaporakan bola roma beliau menegak.
Adik itu yang bernama Ira, seorang yang cacat penglihatan, telah menjadi Juara Al Hafizah, menang berkali-kali sehingga pernah ditolak dari bertanding. Gara-gara indahnya bacaan dia, pihak Arab Saudi telah membawa dia, ibu,ayah dan neneknya ke Mekah untuk menunaikan Umrah. Jika anda menontonnya, anda pasti akan menemui mutiara-mutiara yang boleh dikutip untuk kebaikan hidup anda.
Anda juga boleh membaca komen-komen dibawahnya yang datang dari penganut Kristian Katolik, apa katanya, "Saya Kristian Katolik, tetapi bacaan mu dik sangat indah, saya percaya Tuhan bersamamu, teruskan"
Anda boleh saksikan sendiri di video berikut ini. Mudah-mudahan menjadi inspiratif didalam mendidik anak-anak dan banyak lagi komentar dari yang lain-lain.

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Reminder

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.
=============
26-6 Mesy HEM
29-6
1. Mesyu Koko Kali 3
2. Hub Shamen, Beri Link Psikometrik
==================

Promosi untuk 30 orang, Emel baru dengan Drive Unlimited, Hanya RM45 sahaja.

namaanda@mail.gurukreatif.net
atau
namaanda@gurukreatif.net

Ibrah Dari Al-Quran

Al Baqarah : 72
Hendaknya seorang pencari ilmu lebih memerhatikan kandungan makna di sebalik kisah, bukan kepada para pelaku kisah

Mutiara Kata

Mutiara Kata

Nukilan Nurani

Nukilan 3


Manfaatkan persamaan dan
uruskan perbezaan
Akan terhasillah keserasian dan keindahan

Setiap kesulitan tetap akan muncul kemudahan.
Sabar menerbitkan keindahan
Kelapangan akan datang setelah kesusahan.
3@2016


Followers