Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

SENARAI SEMAK KENDIRI MURID SK BERANANG

Loading…

Admin Blog

Admin Blog
Noorhisham Hamzha

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.
Friday, February 16, 2018
Sebagai guru bimbingan, anda pasti sering mendapat kelas ganti (relief), mungkin cara mendapatkannya dalam keadaan mengejut, maklum saja ada guru yang tiba-tiba tidak dapat dapat hadir. Apakah anda merujuk pada modul sebelum masuk kelas? Saya percaya majoriti tidak sempat melihat modul, entah dimana pun modul tu tak pasti.
Nah, ada baiknya anda buat seperti ini, apapun cerita anda, apapun isi penyampaian anda, selitkan dengan unsur hipnosis. Sebagai contoh, ketika anda masuk darjah 2, hari ini anda memilih bercerita bagaimana nasib manusia yang nakal di dunia, di akhirat nanti dia akan diseret ke padang mahsyar. Ceritalah lagi apa yang terjadi menurut apa yang anda tahu.
Nah, sekarang tiba masanya anda hipnosis anak murid, katakan seperti ini, baik anak-anak murid sekalian, sila duduk tegak… baca lagi dalam buku kami ini. .. Klik sini https://goo.gl/8LVNij




0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

Anda ada Blog?

Saya menawarkan kepada anda memiliki blog seperti ini, saya akan bangunkan untuk anda dan serahkan untuk anda guna. Kos terendah RM49.90 sahaja.

Curahkan tulisan anda, karya anda di blog untuk dinikmati generasi selepas anda.

Search This Blog

Link Crosword

Klik

noTA cROSWORD Klik

Chat

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Siap Maju

Siap Maju