Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

Daftar Emel Peserta Camtasia

Loading…

Admin Blog

Admin Blog
Noorhisham Hamzha

Blog Archive

Tuesday, May 15, 2018

2018, tahun kemenangan rakyat Malaysia menukar pemerintah yang mengenakan cukai yang tidak dibenarkan dalam Agama, cukai ini dikenakan terhadap semua umat Islam tidak mengira miskin atau kaya. 9 Mei menjadi sejarah, hari Rabu menjadi kenangan. Habis Pasca pilihanraya, kita menyambut datangnya bulan Ramadhan. Kita doakan negara Malaysia terus aman, makmur, moga keberkatan turun dari langit dan keluar dari bumi. Kerana Tuhan pernah menjanjikan, "Seandainya penduduk satu negeri beriman dan bertaqwa, Kami akan buka kan pintu-pintu keberkatan dari langit dan bumi" Al Anfal.


Kemudian dari itu, mari kita mengisi Ramadhan ini dengan sebaik-baik amal. Buangkan sikap ejek, sindir, balas dendam, perli, sebaliknya teruslah berbuat baik kepada sesiapa sahaja. Ingatlah, setiap malam kita pejam mata untuk tidur, belum tentu esok kita akan bangkit lagi, rebut yang 5 sebelum datang yang 5. 

Terima Kasih Ya Rabb, atas kurniaanMu pada kami, moga kami menjadi hambaMu yang tau bersyukur.


0 comments:

Post a Comment

Anda ada Blog?

Saya menawarkan kepada anda memiliki blog seperti ini, saya akan bangunkan untuk anda dan serahkan untuk anda guna. Kos terendah RM49.90 sahaja.

Curahkan tulisan anda, karya anda di blog untuk dinikmati generasi selepas anda.

Search This Blog

Link Crosword

Klik

noTA cROSWORD Klik

Chat

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Siap Maju

Siap Maju