Thursday, June 28, 2018

Buku Hipnosis dan Rahsia Cap Jari (FingerPrint)



Masih ada yang memesan buku ini, 29 Jun 2018 saya pos 2 buah buku Rahsia Cap Jari kepada 2 orang guru. Guru ini salah seorang nya sudah membeli, tetapi hilang entah ke mana, lalu di odernya sebuah lagi.

Read more »

 

Metode Hafal Quran


Apabila saya menonton video Ustaz Adi Hidayat, cara nya ialah menulis di kertas kosong, bahagian kiri angka-2 yg mewakili jumlah ayat Quran, tapi di belah menjadi 10 10 10. Sebagai contoh surah Al Takwir ada 39 ayat. Jadi tulis 10 10 10 9. 
Manakala sebelah kanan ditulis kepala ayat-ayat. Biasanya kan kita lupa kepalanya, kalau dah tau kepala, agak mudah kita sambung. Jadi ini dihafal. Ayat 1 apa, ayat 4 apa. 

Manakala ditengah ayat, saya tambahkan, gambar mewakili ayat tersebut. Contoh iza syamsu .. apabila matahari. so lukisan matahari saja, dah cukup. Jadi, bila kita tengok matahari, bintang, gunung, unta dan ular, tau la kita apa ayatnya.

Dengan motode ini, Ust Adi boleh ingat muka surat berapa, ayat duduk dimana, atas kah, bawah kah, kiri atau kanan muka surat. 

Untuk Rujukan lebih detail : >> https://www.youtube.com/watch?v=Yj11cAerX-s


Selamat mencuba untuk diri sendiri dan kongsikan dengan orang lain, anak murid, agar mereka cepat menghafaz dan kita beroleh pahala berterusan.

Read more »

 
Wednesday, June 27, 2018

Teknik Hafal Quran




Teknik menghafaz Al Quran. Walaupun kita belum hafaz seluruh isinya, tetapi teknik nya boleh diajarkan. Setiap ahli Quran (Hafiz) boleh memberi syafaat kepada 10 orang. Sedangkan keluarga mereka tak sampai pun 10 orang. Mudah-mudahan ada nama kita disenaraikan bersama,

Read more »

 
Monday, June 25, 2018

Dr Shahabuddin datang SK Beranang

26 Jun 2018. BERANANG. Dr Shahabuddin 







Read more »

 
Sunday, June 24, 2018

BENGKEL RAHSIA CAP JARI

KAN BEST JIKA TAHU POTENSI ANAK DARI AWAL?!
.
.
Hari ini, macam-macam jenis kelas tuisyen yang ibu bapa sanggup hantar anak mereka pergi belajar di sana sini.
.
.
Yang sedihnya, sikap si anak belum berubah.
Tahap penguasaan masih rendah.
Motivasi diri masih lemah.
.
Berapa banyak wang, masa, tenaga dan sebagainya yang  telah dilaburkan? Usah ceritalah!
.
.
Pantang ditegur, anak hempas pintu, merajuk.
Lagi bertambah geram,  tak mahu bercakap bila kita pujuk.
.
Ah!peninglah. Semuanya serba tak kena!
.
.
Bertenang dulu. Tarik nafas. Hembus.
.
.
Dengan menimba ilmu dalam kursus berkenaan RAHSIA DI SEBALIK CAP JARI, anda:
.
.
-TIDAK PERLU tinggikan suara,marah-marah anak!
-TIDAK PERLU  jerit-jerit sampai kembang paru-paru!
.
.
Sebabnya:
anda dapat kenal pasti personaliti, gaya belajar, bakat, potensi unik  anak-anak anda melalui jenis cap jari mereka masing-masing.
.
.
Hasil penelitian Baverly C. Jaegers(1974) mendapati bahawa cap jari dapat mencerminkan karakteristik dan aspek psikologi seseorang.

"Besttt gilerrr belajar Fingerprint. Senang nak kenal personaliti anak-anak dan suami.😅😅

95% yang hadir adalah Guru Kaunseling. Seronok nak join lagi next kelas."- FB: Una ZD.
.
.
"Memang nak rekomen program ni.Oleh cikgu Noorhisham KR. Guna cap jari untuk memahami anak-anak.

Lagi mudah nak paham perangai dan potensi anak. So senang nak communicate dan beri galakan kat anak.

Paling penting nak sejukkan hati kita.Kalau tak...hehehehhe mama jadik gorilla je." - FB: Yuni Yusuf.
.
.
KURSUS FINGERPRINT ( rujuk iklan dan video )
TEMPAT TERHAD !
DAFTAR SEGERA !

hubungi Cikgu Noorhisyam di talian:

Wasap.my/601110815141
Wasap.my/601110815141
Wasap.my/601110815141

JUMPA DI SANA!😃

Read more »

 
Friday, June 22, 2018

Peserta FingerPrint di Port Dickson

Seramai 10 0rang peserta menyertai Bengkel FingerPrint Analyst atau Kursus Rahsia Cap Jari di Port Dickson.

Read more »

 

Umrah 7 - 18 Jun 2018













































Read more »