Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

Buku Metafizik

Ilmu Rahsia Potensi Tersembunyi Manusia di sebalik tarikh kelahirannya TEMPAH

Admin Blog

Admin Blog
Noorhisham Hamzha

Blog Archive

Tuesday, December 31, 2019
PROGRAM MAJU DIRI

Setiap orang akan menjadi buku cerita setelah matinya. Maka tuliskan, dan tinggalkan sebuah cerita yang bagus agar memberikan hiburan dan inspirasi yang indah bagi ahli waris dan pembacanya.


Kata seorang pengarang didalam bukunya, "Psikologi Kematian". Ketika pesawat ulang-alik mau melepaskan orbit bumi menuju ke bulan, diperlukan teknologi tinggi dan daya dorong yang sangat besar agar bisa terbebas dari graviti bumi, lalu memasuki ruang angkasa dengan ringan.Demikianlah katanya lagi, halnya dengan jiwa manusia. Jika hati, pikiran dan nafsu kita masih sangat kuat terikat dengan bagasi dunia,pasti sulit untuk lari dan terbang mendekati ALlah.


BAGI RAKAN-RAKAN YANG INGIN MENDAPAT KERTAS KERJA ATAU LAPORAN PROGRAM TRANSFORMASI DIRI SILA Klik Link INI

DULU, KITA BUAT DALAM KELAS, NAMUN KEDAPATAN ADA ANTARA GURU-GURU YANG TIDAK MAHIR DAN TIDAK MAHU MENGAJAR SUBJEK PMD, MEREKA TIDAK MENGAJARNYA. ALIH-ALIH KITA HANYA SNAP GAMBAR DAN BUAT LAPORAN PMD BERJALAN DENGAN BAIK. WALHAL ITU TIDAK TERJADI.

KINI, MODUL INI DIUBAH, KITA BUAT BERPUSAT, SEMUA MURID DIKUMPUL DAN SEMUA GURU YANG MENJADI KEPALA BAHAGIAN AKAN MEMBERIKAN INFORMASI MASING-MASING.

DENGAN INI KERJA MENJADI LEBIH MUDAH.

HADIAH UNTUK ANDA, SAKSIKAN CARA MENDAPAT JUMLAH KLIEN DGN APPSHEET

https://www.youtube.com/watch?v=Nyl7crZFabY&t=131s

0 comments:

Post a Comment

Anda ada Blog?

Saya menawarkan kepada anda memiliki blog seperti ini, saya akan bangunkan untuk anda dan serahkan untuk anda guna. Kos terendah RM49.90 sahaja.

Curahkan tulisan anda, karya anda di blog untuk dinikmati generasi selepas anda.

Link

Tempahan Buku Klik

Search This Blog

Link Crosword

Klik

noTA cROSWORD Klik

Chat

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Kaunselor Anda

Kaunselor Anda